eCommerce

Våra experter inom eCommerce utvecklar er digitala affär – oavsett plattform

Vi arbetar gärna med större och mer komplexa lösningar inom ehandel. Exempelvis:
• Hantering av affärsmodell med en mix av B2B och B2C.
• Leverans från flera lagerställen
• Stora krav på tillgänglighet 7×24
• Handel över flera tidszoner med olika språk
• Ehandel inom franchise organisationer med ekonomisk fördelning
• Hantering av flera varumärken med olika storefronts

Vår approach är att främst erbjuda kompetens inom backend med effektiva integrationer, AI-styrda beslut, skapa automatik och så långt som möjligt driva handel med data. Vi tror att datadriven ehandel blir viktigare för en lönsam ehandel i framtiden. Det går inte att vara effektiv med endast mänskliga interaktioner, Data och AI kommer spela en stor roll för att lyckas och nå framgång.

Era kunder vill handla när, och var, de väljer. Genom rätt kombination av plattform, utveckling och kunskap hjälper vi er att ge er kunder och partners en personlig och effektiv shoppingupplevelse, oavsett om de interagerar med ert varumärke via webben, mobila enheter eller sociala medier. Integrationer mellan systemen låter er samla data och beteende över kanaler, så att ni kan leverera en ännu bättre kundupplevelse.

Antal länder som Sparkhouse involverats i eCommerce implementationer.

Cloudbased
Alla våra lösningar är byggda på modern teknik i molnet

Ökningen av en av våra kunders omsättning på Black Friday, jämfört med samma dag föregående år.

Ecommerce Manager som tjänst

Vi på Sparkhouse lever och andas eCommerce oavsett plattform. Vår långa erfarenhet från flera projekt och tekniska plattformar tillsammans med god insikt i de senaste trenderna, ger er ett snabbt, långsiktigt och mätbart lyft i er digitala handel. eCommerce Managern hjälper er att analysera er affär och tar sedan fram rekommendationer och aktiviteter för hur ni skall nå era mål.

Analysera frågor som kommer in till Support för att sedan förbättra design, produktinformation, användarvillkor eller FAQs

GDPR-anpassa siten tillsammans med rekommendationer för hur man ska hantera kunddata

Driva trafik till siten genom SEO, Adwords och outbound marketing

Skapa en strategi för OMNI-försäljning; allt från UX-design och interna processer, till att planera integrationerna som behövs för realisering i systemen

Skapa flöden och processer kring digital försäljning och leadsgenerering för B2B

Öka försäljning genom display av rätt sortiment och optimerade köpflöden

Producera en contentplan baserat på affärsmål och marknadsanalyser