A DAY´S MARCH

Sömlös Integration som Stärker Digital Närvaro för A Day's March

A Day’s March är ett företag som fokuserar på att leverera skjortor och andra viktiga modeplagg av högsta kvalitet. För att kunna erbjuda sina kunder en förstklassig upplevelse vid onlineköp har de valt att implementera Centra som sin e-handelslösning. Centra är en headless-plattform som tillhandahåller ett brett utbud av verktyg och funktioner. Med sin flexibla, skalbara och användarvänliga design är plattformen ett utmärkt val för företag av alla storlekar.

Beskrivning:

A Day’s March behövde optimera integrationen mellan sin e-handelsplattform Centra och sitt ERP-system BeX för att skapa en smidig och effektiv digital kundupplevelse. Med stöd från Sparkhouse utvecklades en lösning baserad på Azure Functions, som möjliggjorde säker och automatiserad dataöverföring mellan systemen.

Utmaning:

A Day’s March, ett företag specialiserat på högkvalitativa skjortor och modeartiklar, behövde en effektiv integration mellan sin e-handelsplattform, Centra, och sitt ERP-system, BeX, för att skapa en smidig online-upplevelse för sina kunder.

Lösning:

Sparkhouse blev integrationspartnern och använde Azure Functions – en serverless-teknik – för att säkerställa säker dataöverföring mellan systemen. Order- och lagerdata synkroniserades genom webhooks, och Order API i Centra användes för att hantera orderstatus och returer. Genom GraphQL API möjliggjordes en smidig integration.

Resultat:

En sömlös integration mellan Centra och BeX som effektiviserade verksamheten. A Day’s March kunde därmed erbjuda en förbättrad shoppingupplevelse och effektivare interna processer, vilket stärkte företagets digitala närvaro.

Tekniker:

C#, REST, SOAP, Azure Functions, Centra, JSON.